Saturday, March 6, 2010

REALITI TV TERBARU : ADIK-ADIKKU,INSYA'ALLAH BOLEH...


Salam semua,

Bermula 15 Feb 2010, telah disiarkan rancangan Adik-adikku, sebuah realiti TV terbaru yang berlangsung pada jam 6.30 petang di RTM TV1 dan juga siaran ulangan pada jam 9.30 pagi di TV yang sama. Yang menariknya, dalam rancangan ini, kita dapat melihat bakat-bakat cilik ini berpidato sambil diselang-selikan dengan syair, tarannum, nasyid dan sebagainya yang pada ana, amat perlu diketengahkan di kalangan
masyarakat. Terpegun seketika melihat adik-adik kecil ini berhujah, tak mustahil akan lahir pelapis negara yang berketerampilan seperti Ustazah Siti Nor Bahyah, Ustaz Farid Ravi dan Ustaz Ridhuan Tee Abdullah yang giat berdakwah dan berkongsi ilmu dengan masyarakat sekeliling pada masa hadapan. Betapa malangnya rancangan sebaik ini, tidak mendapat sambutan ramai.Mungkin juga ramai yg tidak tahu akan kewujudannya.Ana catatkan maklumat penting tentang rancangan best ini di bawah, jom secawan!

Masa ke udara: 6.30 petang, Isnin sehingga Jumaat RTM TV1
Ulangan: 9.30 pagi, Isnin sehingga Jumaat RTM TV1

Unfortunately...I always don't get chance to watch this programme due to lotz of task 2 be completed...bru tgk 3 kali...Tu pun semuanya bkn turn org yg ditunggu-tunggu....

Actually,my cousin is one of the contestant..MUHAMMAD QAYYIM NIZAR BIN SARIMI.He represents Kelantan in this reality show. He's 12.Seorang insan kurang upaya yg diuji dgn masalah penglihatan di tahap kritikal semenjak lahir...namun dikurniakan dgn anugerah yg sgt x ternilai..SUBHANALLAH...ALLAH itu Maha Adil..Maha Penyayang..Qayyim got such a great voice..really6 great..he can azan,...singing nasyid,..reciting Al-Quran beautifully..n even tarannum..me myself can't beat him...also good in playing some music instrumental...n Alhamdulillah..he always got 1st place in azan competition..,hafazan,..sort of..plus lotz of invitation..many people admire him..he6..he made it to final..he made it up till final in this reality show..

Thumbs up buat semua yang terlibat dalam menjayakan rancangan berbentuk dakwah sebegini.

4 comments:

  1. salam..
    wah! mcam menarik la show ni.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. salam 'alaik...haa,asyraf..so ringan2kn lah diri tgk eak..heehhe...ana pun jrng tgk sbnrnyeer...x smpt..hu5

    ReplyDelete
  3. baek.. sy akan tgk kalu ade mase.. huhuhu.. beside, this show mmg sgt bagus berbanding dgn cite idola kecil tu.. ape signifikan show tu pon ana x tahu.. huhuhu.. benci bintang kecil..

    ReplyDelete
  4. heheh...bgus3...btul3..
    nk sgt tgk final 18/3 nie..p gak..mlm..
    d next day exam islamic study..huk3

    ReplyDelete